christin-hume-hBuwVLcYTnA-unsplash
biznes,  internet

Jakie są narzędzia e commerce?

E-Commerce to inaczej handel elektroniczny. Samo pojęcie zaczęło być używane pod koniec lat dziewięćdziesiątych. Polega on na sprzedawaniu i kupowaniu dóbr i sług w Internecie, zarówno między przedsiębiorstwami, osobami prywatnymi, jak i organizacjami publicznymi. Jak każdy inny handel, e-commerce posługuje się pewnymi narzędziami.

Jednym z takich narzędzi jest pozycjonowanie. Do sprzedaży w sieci niezbędna jest strona internetowa bądź konto na odpowiedniej platformie. Aby taka strona dotarła do odpowiedniej ilości odbiorców potrzebne jest jej wypromowanie. Z pomocą przychodzi tutaj technika zwana pozycjonowaniem. Celem pozycjonowania stron internetowych jest to, aby znalazły się one jak najwyżej w wynikach wyszukiwarek i tym samym dotarły do jak największej ilości ludzi. Aby to uzyskać, tworzy się odniesienia do nich na zewnętrznych stronach internetowych, zapewniając tym samym odpowiednią ilość linków z frazami kluczowymi.

Innym narzędziem są marketingowe wiadomości e-mail. Osoby, które zaznaczyły np. przy zakupie jakiejś usługi zgodę na dostawanie takich wiadomości, a także takie, które zapisały się na interesujący je newsletter, dostają dopasowaną do nich reklamę. Tym samym zwiększa się prawdopodobieństwo, że skorzystają z usług danej firmy.

Czasami pozytywne informacje o określonym towarze opisywane są różnych forach internetowych. Do reklamy e-commerce wykorzystuje się także portale społecznościowe takie jak Facebook czy Instagram, poprzez opisanie i wklejanie zdjęć reklamowanych produktów, które potem wyświetlają się użytkownikom.

Jeżeli wystawia się towar lub usługę w platformie internetowej, takiej jak serwis aukcyjny, można również wykupić tam jej promowanie. Klientom poszukującym produktów z określonej kategorii te promowane pojawiają się jako pierwsze, najwyżej na liście.

Mówi się, że reklama jest dźwignią handlu. Ponieważ zakupy w Internecie stają się w dzisiejszych czasach coraz bardziej popularne, stosowanie różnych technik reklamowych jest konieczne również dla podmiotów, które takie zakupy oferują.