linkedin-sales-navigator-UK1N66KUkMk-unsplash
internet

Co to jest Google Ads?

Google Ads to największy i najpopularniejszy system internetowych reklam na świecie. Jego autorem oraz właścicielem – jak można sugerować się nazwą – jest Google. Reklamy sprzedawane są w modelu CPC (cost-per-click) oraz CPM (cos-per-mille). Są to głównie reklamy tekstowe, które pojawiają się przy okazji korzystania z wyszukiwarki internetowej Google oraz reklamy graficzne wyświetlane w portalach internetowych należących do sieci reklamowej. Niedawno wprowadzoną nowością są reklamy wideo oraz reklamy poszczególnych produktów dostępnych w sklepach internetowych.

System został uruchomiony w październiku 2000 roku. Od tamtego czasu Google Ads są cały czas przez twórcę rozbudowywane. Na chwilę obecną Google wyszczególnia pięć typów kampanii, jakie można prowadzić w Google Ads. Są to: Sieć Wyszukiwania, Sieć Reklamowa, Promocja Aplikacji, Wideo oraz Zakupy Google. Liczba typów kampanii z pewnością za niedługi czas się zwiększy.

Z reklamami Google spotykamy się prawie codziennie, jeżeli korzystamy na codzień z Internetu. Oczywiście jeżeli nie mamy zainstalowanej w przeglądarce wtyczki blokującej wyświetlanie jakichkolwiek reklam. Reklamy wyświetlane są w wynikach wyszukiwania w Google jako linki sponsorowane, jako powierzchnia reklamowa z graficznymi bannerami na wszelakich portalach internetowych czy nawet w formie filmów wideo podczas korzystania z platformy YouTube, która również należy do Google.

Google Ads powiązana jest z platformami Google AdSense i Google AdWords. Ta pierwsza skierowana jest do wydawców, właścicieli i administratorów portali internetowych, którzy udostępniają dostępną na własnych stronach powierzchnię reklamową w zamian za wynagrodzenie. Google AdWords z kolei skierowane jest do reklamodawców, czyli osób, które chcą się reklamować za pomocą systemu reklamowego należącego do Google.

Główną zaletą reklam Google jest fakt, że są one dostosowane pod użytkownika surfującego po sieci. Google analizuje historię jego wyszukiwania czy zainteresowania, co skutkuje bardzo wysoką dokładnością wyświetlanych reklam.