christopher-gower-vjMgqUkS8q8-unsplash
biznes,  internet,  pieniądze

Co to jest marketing afiliacyjny?

Jeśli posiadamy swoją własną stronę internetową, kanał na youtube, bloga, firmę możemy łatwo zarobić dzięki marketingowi afiliacyjnemu. Ale co to jest marketing afiliacyjny? To zarabianie, dzięki polecaniu produktów lub usług.

Zarabiamy dzięki temu, że ktoś korzystając z naszego linka afiliacyjnego kupi dany produkt, lub skorzysta z danej usługi. Dostajemy jakiś konkretny procent od pieniędzy, które klient przez nas polecony wyda. To świetny pomysł na zarabianie, gdyż jeśli go uruchomimy zarabia na nas sam, bez naszej ingerencji. Dzięki takim narzędziom jak strona internetowa, blog, czy kanał na youtube możemy rozpowszechniać nasz link afiliacyjny dla dużej rzeczy obserwatorów. Sprawia to, że zwiększamy nasze szanse na to, iż ktoś skorzysta za pomocą naszego linku z danej usługi lub kupi produkt. Pieniądze regularnie i sukcesywnie spływają na nasze konto za każdym razem jak tylko ktoś skorzysta z naszego linku. Znane są osoby w internecie, których jedynym źródłem utrzymania jest właśnie rozpowszechnianie swoich linków afiliacyjnych. Chwalą się, że początkowo zajęło im mnóstwo pracy, by je rozpowszechnić, ale dziś pieniądze mają po prostu bez żadnego wkładu pracy.

Stosowanie linków afiliacyjnych może być też świetnym dodatkowym źródłem dochodów. Bez względu na to, czy pracujemy w firmie, czy przez internet, zawsze możemy stworzyć własną stronę internetową z ciekawymi treściami i wkleić tam jeden lub nawet kilka linków afiliacyjnych. Jeśli tylko uda nam się zgromadzić wystarczająco dużą grupę obserwatorów i odpowiednio zachwalić sprzedawany produkt ludzie chętnie będą korzystali z naszego linku. Afiliacja stała się bardzo modnym i wygodnym sposobem na dorobienie. Ważnym jest tu aspekt symbiozy – czyli nikt nie traci, a wszyscy zyskują. Firma sprzedająca produkty ma darmową reklamę i napędza jej się ruch i klientów. Osoba, która rozpowszechnia te produkty robi darmową reklamę firmie, ale zarabia dzięki afiliacji. Ten kto kupuje odnajduje dobre produkty z profesjonalnym wyjaśnieniem dlaczego powinien je kupić.