Wiele przedsiębiorstw, zwłaszcza na początku swojej drogi, musi radzić sobie z pewnymi elementami prowadzenia firmy samodzielnie. Jednak nie wszystkie sprawy można załatwić samemu. Szkolenia BHP dla pracowników, prowadzenie księgowości czy np. naprawa urządzeń to jedne z tych elementów, które niewielkie firmy zwykle decydują się zlecać innym podmiotom.
Z czasem, im większa staje się firma, tym częściej przedsiębiorcy decydują się zlecać nowe usługi firmom zewnętrznym. Kiedy firma staje się naprawdę duża, często podejmuje decyzję o zatrudnianiu pracowników odpowiedzialnych za inne zadania. Komórka BHP, dział kadr i księgowości, czy nawet osoby sprzątające to jedne z podstawowych zadań, do jakich zatrudniani są kolejni pracownicy w rosnącym przedsiębiorstwie. Często zdarza się, że im większą staje się firma, tym więcej osób zatrudnia. Niestety, wielu z tych pracowników ma niewiele wspólnego z działalnością podstawową firmy, a znacznie więcej z dodatkowymi elementami, które również są w firmach ważne. Jednak nie świadczą o dobrej pozycji firmy, nie gwarantują jej sukcesu na rynku, ani przewagi konkurencyjnej. Jednak generują koszty.
W takich przypadkach, coraz większa liczba przedsiębiorstw decyduje się na ograniczanie kosztów i oddelegowuje część swoich zadań pobocznych firmom zewnętrznym. Outsourcing jest coraz popularniejszy, bowiem pozwala skutecznie ograniczyć ilość wydawanych środków pieniężnych na zadania pomocnicze w firmie, a skierować je na zadania główne, dzięki którym firma buduje swój potencjał i przewagę na rynku. Choć nadal przedsiębiorstwo musi liczyć się z dodatkowymi wydatkami, to jednak są one znacznie mniejsze niż w przypadku zatrudniania pracowników specjalnie do wykonywania takich zadań. Pozostałą część środków finansowych przedsiębiorstwo może przeznaczyć na dodatkowe inwestycje w podstawowe zadania firmy, zatrudnianie pracowników odpowiedzialnych za te własnie zadania, bądź inwestować w nowe technologie, dzięki którym buduje swój potencjał i zwiększa możliwości.