biznes,  firma

Co to jest rozpoznawalność marki?

Rozpoczynając działalność gospodarczą głównym założonym celem jest osiągnięcie zysku. Czasy kiedy osiągnięcie finansowej satysfakcji nie wymagało zbyt dużego wysiłku już dawno przeszły do historii. Kiedyś dobry jakościowo produkt sam się bronił. W sytuacji ponad miarę nasyconego rynku bez odpowiednich narzędzi nie da rady go zawojować. Tradycyjna reklama to za mało aby na bezkompromisowym froncie walki z konkurencją osiągnąć sukces.


Każdy kto zaczyna działalność gospodarczą już na samym początku powinien podjąć decyzję czy będzie promował markę firmy czy markę produktu. Połączenie obu tych dążeń to rozwiązanie najbardziej efektywne.

Branding

Polskie określenie to rozpoznawalność marki. Pod tym określeniem kryje się stopień rozpoznawalności produktu przez klienta na podstawie loga, opakowania, hasła reklamowego itp. Aby taki efekt wywołać u potencjalnego klienta należy zorganizować i dobrze dopasować kampanię reklamową. Bez reklamy rozpoznawalności się nie osiągnie.
Istnieje wiele sposobów budowania marki, im więcej elementów wykorzysta się tym większa szansa na końcowy sukces

Media w budowie rozpoznawalności marki

Siła oddziaływania mediów z podziałem na telewizję i internet to najłatwiejszy sposób na dotarcie do dużej grupy osób.
Budowanie marki za pomocą tradycyjnych mediów jakimi jest telewizja z uwagi na wysokie koszty zaczyna tracić na znaczeniu.

Internet i media społecznościowe.

Powszechność dostępu do internetu i coraz większa ilość sprzętu do odbioru treści w nim zawartych, sprawia że jest to najsilniejszy sposób oddziaływania na ludzi. Media społecznościowe to siła, która potrafi w szybkim tempie zbudować bardzo dużą rozpoznawalność. To dzięki różnym formą marketingu i połączeniu ich w jednym celu, daje największą korzyść.

Influencer

Jest to osoba, która dzięki szerokiemu zasięgowi w mediach społecznościowych może bardzo skutecznie pomóc w procesie budowania rozpoznawalności.
Współczesny klient nie daje się już tak łatwo zmanipulować nawet najlepszej reklamie. Dziś klient szuka potwierdzenia słuszności swojego wyboru w internecie, dotyczy to zwłaszcza młodych ludzi, a na pewno tych którzy z internetu korzystają. W takich przypadkach rola influencera jest bardzo pomocna.

Skuteczna reklama musi być zapamiętywana, bo to ona stanowi podstawę rozpoznawalności marki. Marka zapamiętana przez klienta pomoże zaprowadzić go do naszego produktu czy usługi, nawet przy dużym nasyceniu rynku analogicznymi propozycjami.

Photo by Marc Fulgar on Unsplash